تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی،تجارت الکترونیکی، بازاریابی مجازی اینترنتیآموزش کسب و کار الکترونیکی

نویسندگان
جستجوی گوگل



در این وب
در كل اینترنت
View Hanieh Ghofrani's profile on LinkedIn



اگر یک ایده‌ی کسب و کاری دارید و می‌خواهید از دیگران خود را متمایز کنید، باید یک گزاره‌ی ارزشی یکتا، روش‌های درآمدی متنوع، و خلاقیت زیادی داشته باشید. برای اینکه به شما ایده بدهیم، ۱۷ مدل کسب و کاری منحصر به فرد را جمع آ ...


حدود ۲۳ میلیون کسب و کار کوچک در آمریکا مشغول به کارند و هر ماهه حدود ۵۴۳ هزار کسب و کار دیگر نیز آغاز به کار می‌کنند. بنابراین اگر یک ایده‌ی کسب و کاری دارید و می‌خواهید از دیگران خود را متمایز کنید، باید یک گزاره‌ی ارزشی یکتا، روش‌های درآمدی متنوع، و خلاقیت زیادی داشته باشید. برای اینکه به شما ایده بدهیم، ۱۷ مدل کسب و کاری منحصر به فرد را جمع آوری کرده ایم که ثابت کرده اند مدلشان موثر است. از اپلیکیشن‌های خرده فروشی گرفته تا فعالان حوزه‌ی مد، این شرکت‌ها دوباره مفهوم درآمد را مورد مداقه قرار دادند و ارزش قابل ملاحظه ای را برای طرفین تراکنش خلق کرده اند.

۱. Skillshare


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۱
موسسان: مالکوم اونگ و مایکل کارنجاناپراکورن
دید خلاقانه: یک پلتفرم برای یادگرفتن هر چیزی

Skillshare به عنوان یک بازار خدمات آموزشی آغاز به کار کرد که در آن متخصصان درباره‌ی موضوعات مختلف یک کلاس را برگزار کرده و هر کسی می‌توانست با پرداخت ۲۰ یا ۲۵ دلار در کلاس حضور یابد. ولی در ماه مارچ، اسکیل‌شیر مدل درآمدی خود را به حالت ۱۰ دلار در هر ماه و به صورت سلف‌سرویس درآورد. یعنی کاربر هرچقدر کلاس که بخواهد می‌تواند شرکت کند. و بر خلاف دیگر استارتاپ‌های آموزشی، اسکیل‌شیر از استادان دانشگاه‌های برتر استفاده نمی کند؛ برای اینکه چیز مفیدی را آموزش دهید نیازی نیست به اینکه PhD داشته باشید. و از جنبه‌ی شاگردی، کاری آسان – و نسبتاً ارزان – است که در کل دوران زندگی بیاموزید.

درس: از هوش و مهارت افراد نرمال استفاده کنید تا یک بازار حجیم هوشی ایجاد کنید.

۲. Stich Fix


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۱
موسس: کاترینا لیک
دید خلاقانه: طراحی مد شخصی از طریق داده‌ها و متخصصان مد پاره وقت، هوشمندانه تر شده است

موسس و مدیرعامل استیچ فیکس می‌گوید «ترکیب هنر و علم پیشتر در صنعت خرده فروشی دیده نشده بود». استارتاپ او به صورت پیوسته واکنش‌ها به تحقیقات جدید مربوط به مد را پردازش می‌کند تا به استایلیست‌های استیچ فیکس در کالیفرنیا و تکزاس که تعداد آن‌ها به بیش از ۳۰۰ عدد می‌رسد کمک کند تا «فیکس»‌ها (جعبه‌هایی از ۵ آیتم) را سرهم کنند که پسندیده شدن آن‌ها به نوعی تضمین شده اند. لیک می‌گوید «هیچ سرویس دیگری وجود ندارد که یک تجربه‌ی خرده فروشی شخصی شده را با قیمتی مقرون به صرفه که ما ارائه می‌دهیم، ارائه دهد.»

استیچ فیکس اصولاً جوانانی را هدف قرار داده که در اواسط دهه‌ی سوم زندگی خود هستند، و به خاطر شرایط شغلی که دارند زمان زیادی برای خرید ندارند، ولی خیلی دوست دارند که با مد روز پیش بروند و خوب به نظر برسند. با رشد شرکت، برای لیک بیشتر مشخص شد که «مفهوم زنی که همیشه کمبود وقت دارد یک مفهوم جهانی است. ما می‌توانیم بخشی از مسئولیت آن‌ها را به دوش بگیریم و یک تجربه‌ی خرید به آن‌ها تحویل دهیم که خاص خودشان باشد.»

درس: محصولی که از داده‌های هوشمند برای سورپرایز کردن و خوشحال کردن – و البته صرفه جویی در وقت مصرف کننده – استفاده می‌کند، یک پیروزی است.

۳. Warby Parker


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: دیوید گیلبوا، نیل بلومنتال، اندرو‌هانت، جفری ریدر
دید خلاقانه: از میان بردن واسطه‌ها – و تبدیل یک دستگاه پزشکی به یکی از زیورآلات

تاثیر واربی پارکر را نمی توان نادیده گرفت، و روزنامه نگاران عرصه فناوری هم همیشه به یاد آن می‌افتند وقتی می‌گویند «واربی پارکر برای صنعت [اسم صنعت در حال رکود را اینجا بیاورید]». قیمت‌های واربی پارکر و همچنین مجموعه‌ی خاص آن خرید عینک را به چیزی مانند خرید کفش تبدیل کرده است: «قیمت آن تنها ۹۵ دلار است، پس… من یه آبی هم ازش می‌برم.» چیزی که به عنوان یک تجارت الکترونیک شروع به کار کرد، اکنون شعبه‌های فیزیکی هم دارد که تعداد آن‌ها از Tiffany and Co. هم بیشتر است. واربی پارکر واسطه‌ها را از میان برد و یک عنصر اجتماعی خوب را هم اضافه کرد، و چیزی بیشتر از قیمت پایین تر و این حس که کار خوبی انجام داده اند مشتری امروزی را خوشحال نمی کند.

درس: تغییر دادن نحوه‌ی نگاه مردم به یک صنعت.

۴. Paperless Post


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۸
موسسانجیمز هیرشفلد و الکسا هیرشفلد
دید خلاقانه: ابداع دوباره‌ی دنیای لوازم التحریر، با بردن آن در فضای آنلاین، و سپس آفلاین کردن دوباره‌ی آن.

پیپرلس‌پست در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد و به عنوان دشمن اصلی US Postal Service شناخته شد. این سرویس مردم را ترغیب کرد که دعوت‌نامه‌ها و اعلامیه‌ها را به صورت ایمیل ارسال کنند، که با استفاده از الگوهای گرافیکی، زیبا و خوش طرح شده بودند. استفاده از این وبسایت رایگان بود، ولی تمپلیمت‌های پولی و پاکت‌های زیبا نیازمند پرداخت پول بودند. در اواخر سال ۲۰۱۲، آن‌ها برای باز کردن باریکه‌ی درآمدی دیگری، دوباره به کاغذ روی آوردند. آن‌ها کاربران را قادر می‌ساختند تا از طریق سایت PaperlessPost.com کارت‌های خود را طراحی کرده و سپس آن را از طریق پست الکترونیکی یا پست عادی یا هردو ارسال کنند. الکسا هیرشفیلد به Mashable گفت که ۶۰ درصد کاربران پیپرلس پست کارت کاغذی را درخواست کردند. آن‌ها گفتند که پست بدون استفاده از کاغذ را دوست دارند، ولی گاهی واقعا نیاز است که از کاغذ استفاده شود زیرا قابلیت بایگانی شدن، نگه‌داری و چسپاندن آن لای دفتر‌های دیگر را دارد.» به علاوه، نوآوری دیجیتالی متوقف نشد. این شرکت زیبایی کارهای خود را از طریق شراکت درآمدی با طراحانی چون جی. کرو، اسکار دلا رنتا و کیت اسپید بالا برد.

درس: زیبایی شناسی اهمیت دارد

۵. Zady


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: ثریا دارابی و ماکسین بدات
دید خلاقانه: فروش وسایل بادوام با تاکید روی داستانی که پشت محصول قرار گرفته و طراحی زیبای آن

زیدی قهرمان مصرف‌گرایی آگاهانه است و هدف آن تغییر دیدگاه ما نسبت به صنعت مد، مخصوصاً مدی است که به سرعت در حال تغییر است. موسسان آن، یعنی ثریا دارابی و ماکسین بدعت روی محصولاتی با کیفیت بالا و دست‌ساز تمرکز می‌کنند که به صورت اخلاقی تولید شده (مثلا جوراب شلواری‌های گیاهی)، در منطقه تامین منابع شده اند، با در نظر محیط زیست تولید شده، و ساخت آمریکا هستند. در نگاه آن‌ها، کم، زیاد است.

درس: داستان‌سرایی – و مسیر رسیدن محصول به مشتری – مهم است، و مردم برای آن پول زیادی می‌دهند.

۶. Handybook

Handybook-website

تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسان: اومانگ دوا، اویسین‌هانراهان، ایگناسیو لئونهارد، و وینا اسکات
دید خلاقانه: خدمات خانگی در هر زمان، مانند نظافت و تعمیرات، که از طریق یک اپلیکیشن زیبا قابل رزرو کردن باشد.

ما در عصر «هنگام درخواست» زندگی می‌کنیم. ما چیز‌ها را می‌خواهیم و همین الان آن‌ها را می‌خواهیم. هندی‌بوک نسخه‌ی کاربرپسند تر Angie’s List است. هندی بوک در ۲۶ شهر فعال است و اخیرا ۳۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد تا تیم خود را گسترش دهد، مخصوصا دپارتمان مهندسی سیار خود را.‌هانراهان به Mashable گفت «روشی که ما هندی‌بوک را پیاده سازی کرده ایم این است که به تمام خدماتی که ممکن است در خانه نیاز داشته باشید فکر کرده ایم و اینکه چگونه می‌توانیم برای مدیریت این خدمات یک کنترل از راه دور باشیم.» به نظر می‌رسد که مردم دارند از این کنترل استفاده می‌کنند – هندی بوک در هفته بیش از ۱۰ هزار رزرو دارد.

درس: راحتی و در دسترس بودن بسیار کلیدی است.

۷. Popsugar

shopstyle

تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۶
موسسان: برایان شوگر، لیسا شوگر، اندی ماس، جیسون ری، آرتور گینادر، کریستا موتز
دید خلاقانه: منابع درآمدی متعدد و همزیست‌گرایانه برای زن Popsugar

محتوای پاپ‌شوگر تقریبا هر چیزی را – سرگرمی، چهره‌ها، مد، زیبایی، تناسب اندام، تغذیه، و فرزند‌داری – در فرمت‌های مختلفی مانند آنلاین، اپلیکیشن، و تلویزیون تحت پوشش قرار می‌دهد. در سال ۲۰۰۷ این شرکت موتور جست و جوی خرید ShopStyle را تصاحب کرد. اکنون پاپ‌شوگر به یک برند معتبر در زمینه‌ی سبک زندگی است که ماهانه ۴۱ میلیون بازدید کننده‌ی یکتا و بیش از ۲۳۴ بازدید از صفحاتش دارد.

درس: تجارت مبتنی بر محتوا، و اینکه مردم فروشگاه‌های با یک بار توقف را می‌پسندند.

۸. NatureBox

nature

تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسان: گاوتام گوپتا و کنث چن
دید خلاقانه: تغییر در خدمات اشتراک – NatureBox نمایشگاه گردانی نمی کند بلکه تمام غذاهای طبیعی را در خانه آماده می‌کند.

نیچرباکس در صنعت ۶۵ میلیارد دلاری غذا مشغول به کار است که تا به امروز پر شده است از افزودنی‌های ناسالم و دست‌کاری‌های علمی روی غذاها. تا به امروز، نیچرباکس حدود ۱۲۰ گونه غذای مختلف را آماده کرده و حدود ۱ میلیون بسته را تحویل داده است. نصف مشترکان این سرویس در ناحیه‌ی غربی و مرکزی ایالات متحده ساکن هستند، جایی که دسترسی به غذاهای ارگانیک محدود است. آماندا ناتیویداد از نیچرباکس می‌گوید که ما این مشکل را با ارسال غذا به درب منازل آن‌ها حل کرده ایم. شرکت ما در سال ۲۰۱۳ حدود بیست برابر رشد داشته و ترافیک وبلاگ سایت ما مدام در حال افزایش است، و این یعنی مردم به داشتن غذای سالم علاقه نشان می‌دهند.

درس: تولید محصولی که خاص خودتان باشد مرز جدید در کسب و کارتان رسم می‌کند که برای رقبا به راحتی دست یافتنی نیست.

ادامه



برچسب ها: کسب و کاری که بازار را متحول می‌کنند، کسب و کار،  
[ یکشنبه 1 شهریور 1394 ] [ 02:31 ق.ظ ] [ هانیه غفرانی ]
.: Weblog Themes By Ebusinesscenter :.

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :