تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی،تجارت الکترونیکی، بازاریابی مجازی اینترنتیآموزش کسب و کار الکترونیکی

نویسندگان
جستجوی گوگل



در این وب
در كل اینترنت
View Hanieh Ghofrani's profile on LinkedIn


۹. Hukkster

nature

تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۱
موسسان: اریکا بل و کیتی فینگان
دید خلاقانه: از طریق SKU آیتم‌هایی که می‌خواهید را ردیابی می‌کند، و خرید را با رابطی شبیه به Tinder فرح‌بخش‌تر می‌کند.

زمانی که حرف از خرید به میان می‌آید،‌هاکستر مزیت‌هایی را برای مشتریانش ارائه می‌دهد. با استفاده از اکستنشن گوگل کروم آن که با نام Hukk It عرضه شده است می‌توانید به راحتی بن‌های تخفیف را برای هر آیتمی که می‌خواهید، از لباس مهمانی و جواهرات گرفته تا لباس خانگی، ردگیری و مدیریت کنید (۷۰ درصد تخفیف‌های بازار مبتنی بر بن‌های تخفیف کددار هستند).‌هاکستر کد بن‌های تخفیف در سطح SKU را ردگیری کرده و خریداران را در جریان آن می‌گذارد. نرخ باز شدن این ایمیل‌ها ۷۰ درصد است. سرویسی که برای همگان یک بازی برد-برد است.‌هاکستر مستقیما با برندها کار می‌کند تا هنگام حراج‌های فصلی مشتریان را به سمت آن‌ها بکشاند و همچنین خریداران هم می‌توانند زمانی که محصولات توجهشان را به خود جلب می‌کنند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. اکنون‌هاکستر برای هر خریدی که انجام می‌شود درصدی از درآمد را کسب می‌کند، ولی‌هاکستر علاقه دارد که با برند‌ها به طور مستقیم کار کند زیرا دارای داده‌های بسیاری در مورد زائقه‌ی خرید می‌باشد. اپلیکیشنی که به آن‌ها کمک می‌کند داده‌ها را جمع آوری کنند رابطی شبیه به Tinder دارد، جایی که خریداران با swipe به سمت چپ محصول را Hukk کرده و با swipe به سمت راست از آن می‌گذرند.

درس: خریداران صرفه جویی در مخارج را دوست دارند. کمک کردن به آن‌ها در انجام این کار یعنی همه برنده اند.

۱۰. Zola

zola

تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: شان لین ما، نوبو ناکاگوچی، و کوین راین
دید خلاقانه: ثبت نام کاملاً شخصی سازی شده، با امکان خرید گروهی برای هدایای بزرگتر و «سرمایه نقدی».

گروهی از کهنه کاران Gilt به این فکر افتادند که تدارکات مربوط به مراسم عروسی بسیار سخت و دست و پاگیر شده است. با وجود اینکه Pinterest تا حد زیادی به زوج‌های جوان کمک می‌کند تا ایده‌های خوبی برای عروسی خود پیدا کنند، فرآیند تدارکات عروسی‌ها هنوز هم سختی‌های خاص خود را دارد. موسسان این سایت ایده‌ی Zola را توسعه دادند که زوج‌های امروزی را قادر می‌سازد تدارکات عروسی‌های خود را آن طور که می‌خواهند انجام دهند. پیش بینی شده بود که این سایت در سال اول ۳۰۰۰ کاربر داشته باشد، ولی هم اکنون که هفت ماه از آغاز به کار این سیستم گذشته است، حدود ۱۶۰۰۰ زوج جوان عضو این سایت هستند (به عقیده‌ی شان لین ما، تبلیغات سینه به سینه عامل اصلی رشد ما بوده است، زیرا ازدواج میان گروه دوستان به صورت یک موج خواهان پیدا می‌کند).

درس: یک رابط کاربری زیبا و توانایی شخصی سازی خیلی مهم است، و همینطور بازابداع روش‌های قدیمی و سنتی انجام کارها

۱۱. Oyster


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۳
موسسان: اریک اشتورمبرگ، اندرو براون، ویلم ون لانکر
دید خلاقانه: کتاب‌های الکترونیکی به علاوه‌ی یک رابط کاربری زیبا

اشتراک کتاب‌های الکترونیکی اخیرا به یک روند تبدیل شده است، ولی در سال گذشته، Oyster به عنوان یک نمونه‌ی موفق خود را نشان داد. در سال ۲۰۱۲، این استارتاپ توانست از Founders Fund سه میلیون دلار سرمایه جذب کند، و از آن زمان تا کنون، علاوه بر جذب ۱۴ میلیون دلار دیگر، این سرویس ۵۰۰ هزار عنوان دیگر جمع آوری کرده است، که شامل نشریات نو، پرفروش‌های نیویورک تایمز، و برندگان جوایز ملی از بیش از ۱۶۰۰ ناشر می‌باشد. حق عضویت ماهانه ۹.۹۵ دلار است که بسیار کمتر از قیمت یک کتاب است.

درس: جهت استفاده از رسانه‌ها را در آغوش بگیرید و قیمتی ارائه دهید که نتوانند رد کنند.

۱۲. Uber

uber

تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۹
موسسان: تراویس کالانیک و گرت کمپ
دید خلاقانه: تحول اکوسیستم تاکسی و حمل و نقل با راننده‌های هنگام درخواست با قیمتی دینامیک

با وجود مسائل قانونی و نفرت عمومی نسبت به قیمت‌گذاری‌های نظارت نشده، اوبر در شهرهای بزرگ متعددی توانسته موفقیت چشمگیری کسب کند. تا به امروز این شرکت توانسته حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کند و توانسته در توسعه‌ی دیگر بازارهای مربوط به لجیستیک نیز نقش داشته باشد، مانند پیک‌ها و همچنین مسافرت‌های کوتاه. با وجود این همه خودرو که این کارها را انجام می‌دهند، آیا باید Bezos مراقب پشت سر خود باشد؟

درس: ابتکار یک مبارزه‌ی سربالایی است، ولی ارزش جنگیدن را دارد.

۱۳. Serengetee


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۲
موسسانجف اشتایتز، رایان وستبرگ و نیت هولترمن
دید خلاقانه: لباس‌هایی مبتنی بر یک هدف اجتماعی با برنامه‌های متعدد کمپینگ

هرکدام از الگوهای روی جیب لباس‌های سرنگیتی از جایی نشات می‌گیرد که موسسان آن به آن جا سفر کرده و دلیلی اجتماعی پشت آن نهفته است. مشتریان لباس‌ها را شخصی سازی کرده (رنگ زمینه و الگوی جیب‌ها) و از این طریق از یک هدف اجتماعی حمایت می‌کنند، و از این رو به یک مساله‌ی جهانی متصل شده و روی آن سرمایه گذاری می‌کنند.

رایان وستبرگ می‌گوید «پیام ما این نیست که می‌توانیم دنیا را نجات دهیم ولی قطعا می‌توانیم از طریق یک مدل درآمدی پایدار آن را تغییر دهیم.» سرنگیتی از طریق برنامه‌های کمپینگ دنیای بیرون را به دانشجوها نشان می‌دهد، برنامه ای که تابستان گذشته ۲۵۰۰ شرکت کننده داشت.

درس: جوانان امروزی عاشق شخصی سازی و همچنین سازمان‌های اجتماعی هستند – و آن‌ها برای شما بسیار تبلیغ خواهند کرد.

۱۴. StyleSaint


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: آلیسون بیل و برایان گرت
دید خلاقانه: در این برند مد با رسانه تلاقی پیدا می‌کند، برندی که طرح‌هایش از مشتریان الهام گرفته اند

این شرکت خرده فروشی مستقر در لس آنجلس نه تنها به عنوان یک برند در صنعت مد، بلکه یک پلتفرم انتشاراتی برای کاربرانی که به استایل اهمیت می‌دهند و تکه روزنامه‌های خود را تهیه می‌کنند شروع به کار کرد.

این پاره روزنامه‌ها بعدها توسط الیسون بیل در کلکسیون افتتاحی StyleSaint مورد استفاده قرار گرفت، یک کانون تمرکز مد که وی می‌توانست مطمئن باشد که همراه با گروهی که تشکیل داده درظرف مدلی به نام «از خالق به کمدلباس» رشد خواهد کرد. امروزه StyleSaint کلکسیون‌های جدید را هر شش تا هشت هفته بر اساس این بریده روزنامه‌ها یا بریده جراید تشکیل می‌دهد، و برای تضمین رشد خود از ۱۰.۱ میلیون سرمایه جذب شده استفاده می‌کند. رویکرد «مستقیما به مشتری» به گفته‌ی موسس این برند یعنی بیل، کمک می‌کند تا موجودی‌های اضافی کاهش یافته و باعث به خاطر محصولات با کیفیت از مد سریع می‌گذرد.

درس: مشتری درست می‌گوید، مخصوصا زمانی که حرف از سلیقه‌ی او به میان بیاید.

۱۵. Airbnb


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۸
موسسان: برایان چسکی، جو گبیا، و ناتان بلیچارزیک
دید خلاقانه: ایجاد یک اقتصاد اشتراکی که از اتاق‌ها، آپارتمان‌ها و خانه‌های خالی استفاده کرده و بخش هتلداری را با تهدید مواجه کرده است

مانند Uber، Airbnb خالی از مشکلات قانونی نیست، ولی «بازار جا و مکان» یک کسب و کار ۱۰ میلیارد دلاری است که به نماد اقتصاد اشتراکی و رفتاری به نام «مصرف مشترک» تبدیل شده است. این سایت دارای ۳۰۰ هزار مورد خانه می‌باشد و به بیش از ۴ میلیون مسافر کمک کرده تا مکانی را برای خود رزرو کنند. این سایت علاوه بر ارائه‌ی خدمات برای رزرو جا و مکان، تجربه‌ی برنامه‌های شام گروهی را نیز برای کاربرانش مهیا می‌کند.

درس: به اشتراک گذاری یعنی اهمیت دادن. مدل‌های همتا به همتا در پول مشتریان صرفه جویی می‌کند و به صاحب خانه‌ها کمک می‌کند تا درآمد کسب کنند و تجربیاتی اصیل و محلی را برای مسافران مهیا کنند.

۱۶. Rent the Runway

rent-the-runway

تاریخ آغاز به کار: ۲۰۰۹
موسسان: جنیفر‌هایمن و جنی فلایس
دید خلاقانه: اجاره‌ی لباس‌های گران قیمت برای ایجاد «تجربه‌ی سیندرلا» برای زنان تا برندهایی را بپوشند که در غیر این صورت آن‌ها را نمی پوشند.

رشد فیسبوک و اینستاگرام به این معنی است که فشار برای اینکه در مهمانی‌ها خوب و عالی به نظر برسید و اینکه یک لباس را دوبار نپوشید، همواره برقرار است. Rent the Runway لحظاتی که زنان کمدهایی پر از لباس دارند ولی چیزی ندارند که بپوشند را شناسایی کرد و سرویسی ارائه داد تا زنان به ظاهری که روی فرش قرمز می‌بینند برسند بدون اینکه حساب‌های بانکی خود را خالی کنند (قیمت اجاره‌ها معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت خود لباس‌ها می‌باشد). ولی بر خلاف دیگر سایت‌های تخفیفی فروش لباس، Rent the Runway لباس‌های فصل قبل را ارائه نمی دهد، بلکه جدیدترین لباس‌ها را خریداری کرده و آن را به مشتریان خود اجاره می‌دهد تا به لوکس ترین برندها دست پیدا کنند. این شرکت ابتدا به صورت آنلاین آغاز به کار کرد ولی امروه شعبه‌هایی فیزیکی را باز کرد تا عدم اطمینان کاربران را از بین ببرد و آن‌ها بتوانند لباس‌ها را در شعبه‌های فیزیکی امتحان کنند. مدل اجاره و نه خرید توسط برندهای دیگر نیز مانند The Black Tux، Chic by Choice و Eleven James مورد استفاده قرار گرفته و پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

۱۷. Birchbox


تاریخ آغاز به کار: ۲۰۱۰
موسسان: کتیا بیچامپ و هیلی بارنا
دید خلاقانه: جعبه‌های اشتراک اشتها را برای دوستان زیبایی برمی‌انگیزد

چگونه می‌توانیم مادر تمام خدمات اشتراک یعنی بیرچ‌باکس را نادیده بگیریم؟ این کسب و کار فعال در عرصه‌ی زیبایی باعث رشد صنعت شد و کسب و کارهای متعددی در این لیست را تحت تاثیر قرار داد. بیرچ باکس ما را با متخصصان و لذت سورپرایز آشنا کرد. رشد آن دال بر این واقعیت است که ایده‌ی این کسب و کار واقعا جواب داده است – ۷۱.۹ میلیون دلار جذب سرمایه که قسمت عظیم آن در آوریل گذشته و پس از یک فصل تعطیلات موفق جذب شد.

درس: اندکی تخصص و سازماندهی در صنعت پرجمعیت بسیار اهمیت دارد.




طبقه بندی: کسب و کارهای الکترونیکی،  درآمد اینترنتی،  بازار کار،  کسب درآمد اینترنتی،  کسب درآمد، 
برچسب ها: ۱۷ مدل کسب و کاری که بازار را متحول می‌کنند، کسب و کار، e-business،  
[ یکشنبه 1 شهریور 1394 ] [ 02:34 ق.ظ ] [ هانیه غفرانی ]
.: Weblog Themes By Ebusinesscenter :.

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :