تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی،تجارت الکترونیکی، بازاریابی مجازی اینترنتیآموزش کسب و کار الکترونیکی

نویسندگان
جستجوی گوگل



در این وب
در كل اینترنت
View Hanieh Ghofrani's profile on LinkedIn


بازاریابی الکترونیکی چیست؟
بازاریابی الکترونیکی بازاریابی اینترنتی

تعریف بازاریابی الکترونیکی و یا بازاریابی اینترنتی !

مفهوم واژه بازاریابی بسیاری از افراد را به یاد بازاریابی حضوری و کفش آهنین می اندازد ! ارزش و اهمیت بازاریابی را مدیرعامل یک شرکت دارای محصولات و خدمات و یا مدیربازرگانی بنگاه های اقتصادی بخوبی میداند . توسعه و افزایش فروش تنها از طریق بازاریابی امکانپذیر است و حتی اگر شخصی بگوید تبلیغات بهتراست از بازاریابی باید بگوییم این شخص در اصل یکی از زیرمجموعه های بازاریابی را مفیدتر از خود بازاریابی میداند که این طرز فکر کاملا اشتباه است . هر روز به تعداد کاربران فضای مجازی کشورمان افزوده میشود و این به آن معناست که در دنیای مجازی پتانسیل بالایی برای عرضه محصولات و خدمات برای بنگاه های اقتصادی وجود دارد که البته فعلا از این پتانسیل فروشندگان محصولات کپی و محصولات تقلبی استفاده میکنند .  در این مقاله به مفهوم واژه بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی الکترونیکی میپردازیم و در سایر مقالات به شیوه های جدید و متنوع بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت . 


بسیاری از روش ها و فنون بازاریابی الکترونیکی در کشمکش بین فروشندگان اینترنتی تازه کار و فروشندگان سنتی (خرده فروشان خشت و گلی) ابداع شدند، اما هنوز در مورد روش های بازاریابی الکترونیکی، طبقه بندی واحدی بر اساس مبانی نظری، ارائه نشده است. 

● تحقیق درمورد چارچوب بازاریابی الکترونیکی

مدیران هنگامی که برای کسب نتایج حاصل از فعالیت بازاریابی خود تلاش می کنند، به سبب فقدان واژگان استانداردِ بازاریابی، کاری بسیار دشوار را در پیش رو دارند. به همین علت، فرموله کردن و انتقال طرح بازاریابی الکترونیکی، بسیار سخت خواهد بود. ما در تحقیق خود به افزون بر ۳۰ ابزار و روش بازاریابی الکترونیکی دست یافتیم. هنگام اقدام در این سطح تاکتیکی، فرموله کردن استراتژی کاری دشوار است. آنچه مدیران نیاز دارند چارچوبی مشخص با تعداد اندکی عناصر بزرگ است نه تعداد زیادی عناصر کوچک.

یک چارچوب، می تواند حوزه فعالیت های بازاریابی را تعیین کرده و به عنوان مرجعی ذاتی در زمینه تخصیص بودجه، به کار رود. صنایع دارای ساختار عمودی، از نظر تخصیص بودجه به بازاریابی آمیخته، تفاوت دارند. مثلاً بودجه بازاریابی در صنعت دارو، بشدت به سمت نیروی فروشی که پزشکان را به عنوان بازار هدف درنظر گرفته اند، گرایش یافته است. در صنعت بسته بندی، معمول ترین رویکرد، تأکید بر تبلیغات تلویزیونی برای مصرف کنندگان است. برای مدیران بازاریابی، مقایسه بین بودجه تخصیص یافته با بودجه تخصیص یافته رایج در صنعت ایشان، امری معمول و بدیهی است.



 روش های بازاریابی اینترنتی در یک نگاه !

بازاریابی اینترنتی با شیوه های متنوعی انجام میشود . بسته به بازار هدف و نوع محصول یا خدمات یکی از شیوه های بازاریابی الکترونیکی پیشنهاد میشود . بازاریابی اینترنتی از طریق ساخت ویدئو معرفی محصولات و خدمات و یا حتی ویدئو های آموزش استفاده از محصولات و انتشار ویدئو در شبکه اجتماعی ، ارسال پیامک منطقه ای و ارسال پیامک به شماره موبایل اصناف و مشاغل ، ارسال ایمیل گروهی به آدرس ایمیل های هدف و فعال ، معرفی محصولات و خدمات در وبلاگ ها و تالارهای گفتمان و خلاصه معرفی محصولات و خدمات در فضای مجازی از جمله شیوه های متداول بازاریابی اینترنتی نامیده میشود . 

پیش نیاز آغاز بازاریابی اینترنتی چیست !

قبل از شروع بازاریابی جهت بهره مندی از حداکثر پتانسیل بازاریابی ابتدا طراحی وب سایت را انجام دهید . راه اندازی وب سایت به شما کمک میکند تا در فضای مجازی بازاریابی الکترونیکی شما با هدف هدایت مشتریان به وب سایت انجام شود و به مرور زمان وب سایت شما به یک رسانه با بازدید بالا در راستای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی شما انجام شود . بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو موجب میشود تا کاربران فضای مجازی در موتورهای جستجو وب سایت شما را در صفحات اول موتورهای جستجوگر بیابند و در نتیجه بازدید وب سایت شما افزایش خواهد یافت . جهت آگاهی از شیوه های بازاریابی اینترنتی و روش راه اندازی وب سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر به بخش مقالات پورتال مرکزی سازین مراجعه فرمایید .


بازاریابی اینترنتی بازاریابی الکترونیکیب
● بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی الکترونیکی، امکان انجام معاملات مرتبط در «محیط های متعامل و شبکه شده دیجیتالی» (DNI) را فراهم می آورد. در ابتدا تفکر بازاریابی را تمرکز در معاملات تصور می کردند. حداقل دو روند گسترده، روشی محدود در تعیین مشخصه های بازاریابی الکترونیک را الگوی معاملات می داند. نخست، در دهه ۱۹۹۰ تئوری بازاریابی به الگوی معاملات مرتبط گرایش یافت زیرا از لحاظ تاریخی، بازاریابی بر ایجاد مشتری به جای حفظ مشتری تأکید داشت. دیگران این دیدگاه را با ایده بازاریابی ارتباطی و نیز لزوم ارتباط متقابل به صورت یک به یک با تک تک مشتریان، ترکیب کردند، کاتلر در مقاله «مدیریت بازاریابی پیشرو» گفته است: «بازاریابی متعامل، بخشی از ایده ای بزرگ است که بازاریابی ارتباطی نامیده می شود.» این چشم انداز بزرگتر، بازاریابی را ارتباطی متشکل از سری پیوسته ای از اقدامات متقابل سازنده با تمامی مشتریان می داند.

دومین ضربه به فلسفه بازاریابی را می توان تجلی واقعیت تعامل در محیط وب دانست که یکی از معمول ترین اشکال در تعامل دیجیتالی است. در محیط اینترنت، مشتریان می توانند قبل از انجام معامله، حین انجام معامله و یا بعد از آن، ارتباطی متقابل را در هر زمان و هر مکان ایجاد کنند. این امر زمینه ساز محدودیت الگوی معاملات به هنگام تفکر در خصوص بازاریابی الکترونیک می شود. به علاوه، بیشتر تعاملات در محیط وب، حداقل در برخی روش ها نظیر شناسایی بازدیدکنندگان وب، به شخصی سازی از طریق قرار دادن فایل کوکی در کامپیوتر آنها، گرایش دارند.




طبقه بندی: بازاریابی الکترونیکی،  بازاریابی اینترنتی، 
برچسب ها: بازاریابی اینترنتی، بازاریابی الکترونیکی، internet marketing، e-marketing،  
[ یکشنبه 1 شهریور 1394 ] [ 10:10 ب.ظ ] [ هانیه غفرانی ]
.: Weblog Themes By Ebusinesscenter :.

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :