تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی،تجارت الکترونیکی، بازاریابی مجازی اینترنتیآموزش کسب و کار الکترونیکی

نویسندگان
جستجوی گوگل



در این وب
در كل اینترنت
View Hanieh Ghofrani's profile on LinkedIn


'

Google Analytics یک ابزار بسیار عالی برای مدیریت داده های مربوط به ترافیک سایت میباشد. استفاده صحیح از این ابزار اطلاعات بسیار مفیدتر و بیشتری از تنها مقدار ترافیک سایت را فراهم میکند.

این ابزار اطلاعات کاملی از منبع ترافیک ورودی به سایت ارائه میدهد، برای مثال بازدیدکنندگان سایت شما از چه سایتی ارجاع داده شده اند و یا از چه کانالی از رسانه های اجتماعی وارد سایت شما شده اند. همچنین چه کلید واژه هایی منجر به یافت سایت شما در موتورهای جستجو شده و چه تاثیری در مقدار ترافیک ارسالی به شما داشته اند.

علاوه بر ترافیک سایت شما، ابزار Google Analytics داده های دیگری را در زمینه های زیر برای شما فراهم میکند:

  •  محتوای اصلی سایت شما که بیانگر پر بیننده ترین صفحات شما هستند.
  • تعداد بازدیدکنندگان جدید در برابر بازدیدکنندگانی که مجددا به سایت شما آمده اند. با استفاده از این معیار می توان متوجه شد سایت تا چه حد درگیر کننده است که منجر شود یک بازدید کننده مجددا برگردد.
  • مدت زمانی که هر بازدیدکننده در سایت صرف می کند.
  • و موارد بسیار دیگر ...

داده های آنالیزور گوگل جهت تولید اطلاعات در زمینه ترافیک های ارجاعی از سایت های دیگر، ترافیک ورودی به واسطه موتورهای جستجو، ترافیک تولیدی از رسانه های اجتماعی و ... بررسی و پالایش می شوند. این اطلاعات علاوه بر این جهت پی بردن به رفتار بازدیدکنندگان برای مثال مدت زمانی که در صفحات سایت سپری می کنند و چه صفحاتی بازدید بیشتری دارند، هر چه بیشتر پالایش و آنالیز می شوند.

همچنین می توان پی برد که چه منبع ترافیکی از اهمیت بیشتر برخوردار بوده؟ ( برای مثال ابزارهای جستجو و یا رسانه های اجتماعی)

استفاده از داده های خام موجود در ابزار آنالیز گوگل می تواند خطرناک باشد و منجر به نتیجه گیری های اشتباه در زمینه آنالیز ترافیک سایت و کلیدواژه های سایت گردد و  علاوه بر آن تصمیمات اشتباه گرفته شود. به همین جهت قسمتی در ابزار آنالیز گوگل وجود دارد که گزارشهای متنوع از مخاطبان (Audience) سایت ارائه می دهد که می توان بر اساس این نوع گزارشات تصمیمات مطمئن تری در جهت افزایش مخاطبان و ارتقاء کیفیت سایت گرفت.

برای مثال ممکن است سایت دارای اشکالاتی در دسته بندی محتوا و یا برخی از صفحات سایت مخفی باشند، در این زمینه ابزار آنالیز درون صفحه ای (In-Page Analysis) گوگل می تواند به این مسئله پی برده و آن را طی گزارشاتی به کاربر اعلام کند و تیم برنامه نویسی در صدد رفع آن اقدام نمایند.




طبقه بندی: آنالیز گوگل Google Analytics،  افزایش بازدیدکنندگان سایت،  افزایش بازدید و ترافیک، 
برچسب ها: آنالیز گوگل Google Analytics،  
[ دوشنبه 2 شهریور 1394 ] [ 05:29 ب.ظ ] [ هانیه غفرانی ]
.: Weblog Themes By Ebusinesscenter :.

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :