تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی،تجارت الکترونیکی، بازاریابی مجازی اینترنتیآموزش کسب و کار الکترونیکی

نویسندگان
جستجوی گوگل



در این وب
در كل اینترنت
View Hanieh Ghofrani's profile on LinkedIn


معرفی کتاب آموزش کسب و کار الکترونیکی
معرفی کتاب های آموزش کسب و کار الکترونیکی:



«استراتژی اقیانوس آبی»

اثر چان کیم و رنه مابورنیا، در سال ۲۰۰۵ کتابی تحت عنوان استراتژی اقیانوس آبی که حاصل کار بیست‌ساله پروفسور چان کیم و پروفسور رنه مابورنیا بود، منتشر شد و در کمتر از یک سال میلیون‌ها نسخه از آن به چهل‌ویک زبان دنیا ترجمه و فروخته شد. استراتژی اقیانوس آبی نتیجه دو دهه تحقیق و مطالعه بر روی بیش از ۱۵۰ حرکت استراتژیک دنیا در بیش از ۳۰ صنعت متفاوت در طی ۱۰۰ سال گذشته است.

همان‌طور که در کتاب بیان شده است، استراتژی‌های سنتی ریشه در مدل‌های نظامی دارند و فضای رقابت آن‌ها به اقیانوس سرخ تشبیه شده است. اقیانوس‌های سرخ در فضای بازاری ثابت تعریف می‌شوند که مرتباً رقبای جدیدی وارد فضای محدود آن می‌شوند. برای فرار از این چرخه رقابت شدید و رودررو بعضی شرکت‌ها با نوآوری در ارزش، فضای بازاری جدید را خلق می‌کنند که به تعبیر این کتاب اقیانوس آبی نامیده می‌شود و در آن رقابت معنا ندارد.

این کتاب آموزش چارچوب تحلیل و ابزارهای تدوین استراتژی حرکت به‌سوی اقیانوس آبی را به دست می‌دهد. شش اصلی که برای استراتژی اقیانوس آبی در این کتاب تبیین می‌شود در تمام صنایع قابل‌استفاده هستند. استراتژی اقیانوس آبی در فضایی با رقابت کمتر و سودآوری بالاتر تعریف می‌شود.

«ایده عالی مستدام»

اثر چیپ هیث و دن هیث ،  این کتاب ترجمه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیای کسب‌وکار  به نام  Made TO Stick  نوشته براردان هث است. شما در هر موقعیتی که باشید حرف‌ها، ایده‌ها و محصولاتی دارید که می‌خواهید که به اثرگذارترین شیوه آن‌ها را طرح کنید. در این کتاب شما با ۶ کلید طلایی برای عالی و مستدام کردن ایده‌هایتان آشنا می‌شوید.

این کتاب سرشار از مثال‌های گوناگون از مشاغل و افراد گوناگون است و همین ویژگی باعث شده است که طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شامل شود و محدود به گروه، تخصص و سازمان خاصی نباشد. منتقد گاردین، زمانی که این کتاب را معرفی و به خوانندگان پیشنهاد می‌کند، در پایان می‌نویسد: «کتاب مطلب ساده‌ای را آموزش می‌دهد. اینکه ساده بودن مهم است! و اینکه به‌عنوان یک واقعیت تلخ، نقش احساسات در انتقال و تثبیت ایده‌ها و پیام‌ها، انکارناپذیر است. شایعه بی‌خاصیت و دروغی که عکس‌العمل احساسی را برمی‌انگیزد در میان مردم و شبکه‌های اجتماعی بسیار ساده‌تر و سریع‌تر رشد می‌کند و ماندگار می‌شود و ایده مفید و کاربردی من و شما، ممکن است در زیر دست و پای هزار ایده پر شروشور بی‌سرانجام، مدفون و ناپدید شود.»

«بازاریابی خدمات»

اثر کریستوفر لاولاک ، رستورانی را فرض کنید که از اعلاترین دکوراسیون و میز و صندلی برای دکور داخلی خود استفاده کرده است، بهترین آشپزهای شهر را استخدام کرده است و مرغوب‌ترین مواد اولیه را برای تهیه غذاهایش استفاده می‌کند. در کنار تمامی این عوامل قیمت مناسب غذاهای رستوران را هم اضافه کنید. مطمئناً دلیلی برای شکست در جذب مشتری برای این رستوران وجود ندارد اما کافی است این رستوران در آغاز فعالیت خود، مردمی را که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و فرهنگ و طبقه اجتماعی پایین‌تر از میانگین مردم شهر دارند، به خود جذب کند.

باآنکه، کیفیت غذای بالا در محیطی دل‌نشین همراه با قیمتی پایین وجود دارد، اما وجود مردمی که کنار ما در آن رستوران خواهند نشست قطعاً همچون مانعی در ذهن ما برای رفتن به آن رستوران عمل می‌کند.کریستوفر لاولاک در کتاب آموزش بازاریابی خدمات خود به آموزش و بررسی عوامل تأثیرگذار در عرضه خدمات به مردم و پذیرش آن توسط مردم پرداخته است. کتاب که ۴ پی بازاریابی محصول را به ۸ پی بازاریابی خدمات تبدیل کرده است، کتابی مناسب برای بیش از شصت درصد مردم ایران است که در حوزه خدمات کار می‌کنند.
آموزش کسب و کار الکترونیکی کتاب

«تأثیرگذاری»

اثر رابرت کیالدینی ؛ در سکانس اول فیلم پدرخوانده یک، زمانی که بوناسرا موفق می‌شود بعد از کلی تلاش نظر دون ویتو کارلیئونه را برای حمایت از او و انتقامش از دو پسری که دخترش را کتک زده‌اند، جلب کند، با این حرف پدرخوانده روبرو می‌شود: «یک روز، شاید هم هیچ‌وقت ازت درازای این کار تقاضایی خواهم کرد.»

جبران متقابلِ رفتار نه‌تنها در رفت‌و‌آمدهای خانوادگی، بلکه در دنیای مافیا نیز وجود دارد و این اصل تنها یکی از شش اصلی است که رابرت کیالدینی در کتاب خود به بررسی علمی آن‌ها پرداخته است. کتابی با تیراژ بیش از یک و نیم میلیون نسخه که در همه فهرست‌های معرفی کتاب توسط مجلات و سایت‌های معتبر جهان وجود دارد. کتابی که شما را با دید روان‌شناسی به مقوله بازار و تجارت آشنا می‌کند.

«تجارت جنگ است»

اثر ال ریس و جک تروت ؛ بیست سال پیش، اسنک‌ها کوچک‌تر بودند، خبری از نوشابه خانواده نبود و مردم تنها دو انتخاب برای خرید شامپو داشتند اما امروزه نه‌تنها اسنک‌ها در سایزها، شکل‌ها و طعم‌های متفاوت وجود دارند؛ نه‌تنها بجای نوشابه‌های خانواده، دلسترهای خانواده هم در سبد غذایی مردم رسوخ کرده‌اند و نه‌تنها بجای دو شامپوی صدر و تخم‌مرغی انواع مختلفی از شامپوها در طبقه‌های فروشگاه‌ها قرار دارند، بلکه این حملات برای رفع نیاز ما از سوی بازاریاب‌ها روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شوند.

شاید محصول شما هم همانند اسنک باشد، در حال حاضر همه رقبا یک محصول شبیه به هم را تولید کنند ولی شما باید یا حجم آن را عوض کنید، یا طعم آن را و یا شکل آن را. ال ریس و جک تروت زوج موفقی در ارائه مشاوره بازاریابی به سازمان‌ها هستند، افرادی که مبحث جایگاه‌سازی و برند را وارد ادبیات بازاریابی کردند و با نوشتن کتاب «تجارت جنگ است»، هر آنچه را که یک تاجر راجع به تجارت قرار است بداند، به او معرفی کردند.

«خلق مدل کسب‌وکار»  و «مدل کسب‌وکار شما»

اثر الکس اوستروالدر و همکاران ؛ می‌خواهید کارآفرینی کنید؟ می‌خواهید کسب‌وکار خود را تحلیل کنید؟ می‌خواهید تمام ابعاد کسب‌وکارتان را در قابی کوچک و کاربردی ببینید؟ از شیوه‌های کلیشه‌ای تحلیل ایده‌های کسب‌وکار خسته شده‌اید؟ نیاز به مثال‌های متعدد و واقعی دارید؟ می‌خواهید همه این‌ها را در قالب‌های تصویری و متفاوت فرابگیرید؟

کتاب «خلق مدل کسب‌وکار» مناسب شماست.  این کتاب که بلافاصله پس از انتشار توسط انتشارات معتبر وایلی به یکی از مراجع در حوزه مدل کسب‌وکار تبدیل شد، با ارائه تکنیک‌های اثربخش و عملی نوآوری که توسط شرکت‌های پیشرو در سطح جهان به کار گرفته می‎‌شود، این کتاب در زمینه آموزش کسب و کار الکترونیکی نحوه تفکر شما در مورد مدل‌های کسب‌وکار را متحول می‌کند.

حضور ۴۷۰ متخصص استراتژی از ۴۵ کشور جهان در تهیه خلق مدل کسب‌وکار و استفاده از مفهوم «تابلوی طراحی کسب‌وکار» آن را به یکی از متفاوت‌ترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های این حوزه در جهان تبدیل کرده است. طراحی یکپارچه، مصور و ساده کتاب استفاده از آن را سریع و آسان می‌سازد و با پاسخ به ۸ سؤال کلیدی در قالب تابلوی طراحی کسب‌وکار به شما ابزارهایی اثربخش، ساده و مطمئن برای شناخت، طراحی، اصلاح و پیاده‌سازی مدل‌های کسب‌وکار می‌دهد.

خلق مدل کسب‌وکار برای کسانی است که آماده کنار گذاشتن تفکر قدیمی و حرکت به سمت مدل‌های جدید و نوآور ارزش‌آفرینی هستند: مدیران اجرایی، مشاوران، کارآفرینان و رهبران تمام سازمان‌ها.مدل کسب‌وکار شمامی‌خواهید زندگی شغلی خود را نیز مانند کسب‌وکارتان تحلیل کنید و بسنجید؟ آرزوی مسیری تازه در زندگی کاری خود دارید؟ روشی نظام‌مند برای بازآفرینی خود و مسیر شغلی خود ندارید؟

«مدل کسب‌وکار شما» در ادامه کتاب خلق مدل کسب‌وکار مفاهیم موجود در سطح سازمان‌ها را به زندگی شخصی و شغلی شما می‌آورد. شما نیز مانند یک سازمان هستید که باید تابلوی طراحی کسب‌وکار شغلی خود را داشته باشید. ابزار این کتاب آموزش روشی یک‌صفحه‌ای برای بازسازی زندگی حرفه‌ای‌تان است و با مثال‌هایی واقعی از انواع افراد با تخصص‌ها و مشاغل گوناگون استراتژی شما در زندگی شغلی‌تان را برایتان روشن می‌سازد.

«شکارچی ایده: روش کشف و وقوع بهترین ایده‌ها»

اثر اندی بوینتون، بیل فیشر و ویلیام بول ؛  داستان‌ها و الگوهای روشنی از رفتار و عادات مشترک نوآوران بزرگ‌ قرن گذشته را بیان می‌کند. شباهت‌های نوابغ بزرگ از وارن بافت و استیو جابز و حتی پیش از آن، والت دیزنی و توماس ادیسون را نمایان می‌کند. این کتاب با استفاده از داستان‌های کوتاه و تمرین‌های ساده خودارزیابی، چکیده عادت‌های بزرگ متفکران برجسته را به روشی ارائه کرده است که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.

مایکل رینور، مدیر ال.ال.پی دیلویت کانسولتینگ در ستایش کتاب می‌گوید: «بوینتون و فیشر به‌درستی قلب آنچه را که هر فرد برای ایجاد یک ایده‌ عالی نیاز دارد، نشانه رفته‌اند – نخستین گام برای هر نوآوری موفق. آن‌ها با توصیف ویژگی‌های شکارچیان موفق ایده، ابزار و رهنمودی در اختیار قرار داده‌اند که موجب بروز زمینه‌ی افزایش ظرفیت کشف ایده‌های بزرگ و به کار بستن آن‌ها می‌شود.»

«قوی سیاه»

اثر نسیم نیکلاس طالب, پیش از کشف استرالیا، مردم دنیاى کهن بی‌چون‌وچرا باور داشتند هر قویى سفید است چون تجربیات ایشان پیوسته این باور را تأیید می‌کرد. دیدن نخستین قوى سیاه براى چند پرنده‌شناس باید شگفتى جالبى بوده باشد؛ اما اهمیت داستان در این نیست. اهمیت داستان در این است که شکنندگى دانش ما را نمایان مى‌کند و نشان می‌دهد آموختن ما از تجربیات و مشاهدات با چه محدودیت‌هاى شدیدى روبه‌روست. تنها یک مشاهده کافى است تا گزاره‌اى کلى که دستاورد هزاران سال تماشاى میلیون‌ها قوى سفید است بی‌اعتبار شود – تنها با دیدن یک قوى سیاه.

نویسنده کتاب نسیم نیکولاس طالب در گفت‌وگویی با فصلنامه مک‌‌‌کینزی می‌گوید: «ایده من در کتاب قوی سیاه این است که مردم را مجبور سازم درباره ناشناخته‌‌‌ها و قدرت و صلابت ناشناخته‌‌‌ها تفکر و تأمل کنند، خصوصاً دسته معینی از رویدادها که نمی‌‌‌توانیم به تصور و خیال درآوریم، اما می‌‌‌تواند هزینه بسیار زیادی برایمان داشته باشد، رویدادهای نادر، اما با تأثیری عظیم. بنابراین قوی سیاه من بدون پر است. قوی سیاه من رویدادی است که سه خاصیت دارد؛ خاصیت یک، احتمال وقوع آن، بر اساس دانش پیشینی، بسیار پایین است. خاصیت دو، هرچند احتمال وقوع آن پایین است، وقتی‌که اتفاق می‌‌‌افتد تأثیری گسترده و عظیم بر جای می‌‌‌گذارد. و خاصیت سه، مردم آمدن آن را قبل از وقوع نمی‌‌‌بینند، اما پس از وقوع، هرکسی دیده است که آن دارد می‌‌‌آید. بنابراین با نگاه به آینده غیرقابل‌پیش‌‌‌بینی است، اما با نگاه به گذشته قابل‌پیش‌‌‌بینی بوده است.»


آموزش کسب و کار الکترونیکی کتاب های کسب و کار
«نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر: نیروهای پنهانی که به تصمیم ما شکل می‌دهند»

اثر دن آریلی , نویسنده این کتاب، دن آریلی، درزمینه اقتصاد رفتاری فعالیت می‌کند و ویدئوهای او در تد (TED) بیش از ۷٫۸ میلیون بار دیده شده است. دن آریلی در کتاب «نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر» طی سیزده فصل با تعدادی آزمایش‌های روشنگرانه و اغلب شگفت‌انگیز بر این تصور عمومی که ما اصولاً به شیوه‌هایی خردمندانه عمل می‌کنیم، خط بطلان می‌کشد و با درهم آمیختن تجربه‌های روزمره و پژوهش‌هایی بدیع، نشان می‌دهد که چگونه توقعات، عواطف، هنجارهای اجتماعی و دیگر نیروهای نامرئی و گویی نامطمئن توانایی تعقل ما را به بیراهه می‌کشانند و ما را به شیوه‌ای پیش‌بینی‌پذیر نابخرد می‌سازند.او در ابتدای این کتاب می‌گوید: «هدف من تا آخر این کتاب این است که به شما اساسی کمک کنم تا در مورد اینکه چه چیزی (می‌تواند) باعث شود شما و اطرافیانتان خیلی خوب (مثل ساعت) کار کنید، به بازاندیشی و تجدیدنظر بپردازید. امیدوارم بتوانم از طریق ارائه طیف گسترده‌ای از آزمایش‌های علمی، یافته‌ها و داستان‌هایی که بسیاری از آن‌ها فوق‌العاده شگفت‌انگیز هستند شما را راهنمایی کنم. وقتی ببینید اشتباهات و خطاهای خاص چقدر سیستماتیک هستند – و چه طور ما بارها و بارها مرتکب آن می‌شویم – فکر می‌کنم بتوانید روش اجتناب از آن‌ها را فراگیرید.»

«نقطه شروع»

اثر مالکوم گلادول, شناخت رفتار مشتریان و چرایی همه‌گیری استفاده از بعضی کالاها همیشه و همیشه سؤال تجار بوده است. اینکه بدانیم مدها از کجا می‌آیند و چگونه یک جامعه را با خود برای استفاده از یک کالا همراه می‌کنند. سؤالی که نه یک روان‌شناس توانست به آن پاسخ دهد نه یک جامعه‌شناس، بلکه پاسخ آن در کتاب یک روزنامه‌نگار به نام مالکوم گلادول یافت شد و آن کتاب تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب روان‌شناسی اجتماعی در ایالت متحده گشت، کتابی با عنوان «نقطه شروع».

شاید بعد از مطالعه این کتاب از سری کتاب های آموزش کسب و کار الکترونیکی به‌راحتی بتوانید علل همه‌گیری بعضی از تجارت‌ها را در ایران کشف کنید. اینکه چرا آیس‌پک و یا هایدا در ایران همه‌گیر شدند. اینکه چرا موج استفاده از گرم‌کن‌های ورزشی در بین جوانان به وجود آمد و اینکه چگونه بتوانید کاری کنید که مردم تجارت شما را رواج دهند.



طبقه بندی: آموزش کسب و کار الکترونیکی، 
برچسب ها: آموزش کسب و کار الکترونیکی،  
[ دوشنبه 9 شهریور 1394 ] [ 11:14 ق.ظ ] [ هانیه غفرانی ]
.: Weblog Themes By Ebusinesscenter :.

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :