تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی،تجارت الکترونیکی، بازاریابی مجازی اینترنتیآموزش کسب و کار الکترونیکی

نویسندگان
جستجوی گوگل



در این وب
در كل اینترنت
View Hanieh Ghofrani's profile on LinkedIn


 

اگر بخواهیم آینده دنیای کار را در چند کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم «به چالش کشیدن روتین ها». معنی این عبارت چیست؟

به چالش کشیدن روتین ها و عرف ها یعنی عمل کردن بر ضد فرضیات رایجی که سازمان های ما بر اساس آن ایجاد شده اند. در عمده سال های صدسال گذشته، سازمان های ما تقریبا بدون تغییر مانده اند. کارمندان هر روز صبح در ساعت مشخصی از خانه به محل کار حرکت می کنند تا پشت میزهای خود بنشینند و مدیران مثل موجودات بی احساسی عمل می کنند که عادت دارند وظایفی را به دیگران محول کرده و اطلاعات را کنترل کنند. سازمان های ما سیستم سلسله مراتب خشکی دارند که روابط و حس همکاری را در حالت سکون نگه می دارند و همیشه فرض بر این است که تغییر فقط زمانی لازم است که اتفاق بدی رخ دهد، اما در دنیای دینامیک و دیجیتال امروز که تغییرات به سرعت رخ می دهند، نمی توان یک شرکت را به شیوه معمول اداره کرد. به همین دلیل پیش بینی شکل دنیای کار آینده و آمادگی و آموزش برای سازگاری با آن برای اهالی کسب و کار ضروری است.

ما سازمان های خود را از ابتدا با این تصور که کار کردن باید ناخوشایند باشد، بنا کرده ایم، اما این تصور تا پیش از این وجود داشته است. امروز پنج رویکرد وجود دارد که آینده کاری را می سازند و سازمان ها را مجبور می کنند روتین ها و عرف ها را در مورد نحوه کار کارمندان، نحوه مدیریت مدیران و نحوه ساختاربندی سازمان ها به چالش بکشند. این پنج رویکرد عبارتند از:

• رفتارهای جدید: آسان پیدا کردن اطلاعات از طریق اینترنت، ایجاد جوامع، برقراری ارتباط با افراد و اطلاعات، اجتماعی تر زندگی کردن و به اشتراک گذاری هر چیزی.

• تحرک: بیشتر افراد دنیا گوشی موبایل دارند و بیشتر این افراد گوشی هوشمند دارند. این یعنی کسی که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو زندگی می کند به اندازه کشاورزی که در مزارع برنج چین کار می کند، می تواند به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشد.

• هزاره ها: نسل عجیب و مرموزی که انتظارات، ارزش ها و روش های جدید کار کردن را با خود به سازمان ها می آورند.

• تکنولوژی: پایگاه های اینترنتی مشارکتی، داده های بزرگ، دستگاه های پوشیدنی، اینترنت چیزها(internet of things)، تکنولوژی ابری، روبات ها و بسیاری تکنولوژی های دیگر که همگی بر نحوه کار ما اثر می گذارند.

• جهانی سازی: توانایی سازمان ها به کار کردن در دنیایی بدون حد و مرز و فارغ از مکان فیزیکی آنها.

با در نظر گرفتن این پنج رویکرد، نمی توان تصور کرد چه تعداد از سازمان ها هنوز خود را با شرایط جدید سازگار نکرده اند. شرکت ها چگونه می توانند به همان طریقی رفتار کنند که ۲۰ سال پیش سازمان را اداره می کردند؟ واقعیت این است که اگر بخواهند هم نمی توانند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها در سراسر دنیا تلاش می کنند بفهمند که آینده دنیای کاری چگونه خواهد بود و باید چه کاری انجام دهند تا خود را با آن سازگار کنند. ایده به چالش کشیدن روتین ها در سه حوزه از فضای کاری باید به کار گرفته شود:

چگونه کار می کنیم

آیا کارمندان هنوز باید در ساعت مشخصی سر کار بیایند و در ساعت مشخصی کار را ترک کنند؟

چرا کارمندان این توانایی را ندارند که پروژه هایی که قرار است عضوی از آن باشند، ساعات کاری خود، مکان کار یا همکار خود را انتخاب کنند و بنابراین نحوه کار را با نیازهای خود تطبیق دهند؟

چرا در برخی موارد کارمندان حق اظهار نظر در تصمیم گیری یا فرآیند استراتژی را ندارند؟

چگونه رهبری می کنیم

چرا مدیران از اینکه تا حدی در کار احساسات یا آسیب پذیری نشان دهند، هراس دارند؟

آیا مدیران باید بر اساس اطلاعاتی که دارند، کلیه تصمیم گیری ها را خودشان انجام دهند؟

تکیه کردن بر هوش جمعی چه می شود؟

مدیران سازمان چه کاری می توانند انجام دهند تا این تفکر را که کارمندان باید در خدمت شان باشند تغییر دهند؟

چگونه سازمان ها ساختاربندی شده اند

آیا سیستم سلسله مراتبی سختگیرانه برای سازمانی که تلاش می کند نوآور، مشارکتی، آزاد و چالاک باشد، کاربرد دارد؟

چرا این فرضیه وجود دارد که کارمندان به کار کردن در سازمان شما نیاز دارند، در حالی که واقعیت این است که سازمان باید طوری ساخته شود که کارمندان بخواهند در آن کار کنند؟

آیا واقع بینانه است که فرض کنید سازمان شما به جای به کارگیری تکنولوژی ابری بر تکنولوژی های درون شرکت تکیه کند؟ فکر می کنید این شرایط چقدر دوام بیاورد؟ ۳ یا ۵ سال دیگر؟

بسیاری از سازمان ها در سراسر دنیا بازبینی در نحوه کار کارمندان خود را شروع کرده اند. به عنوان مثال، شرکت لوازم خانگی آمریکایی ویرل پول، تصمیم گرفته دیگر سیستم مدیر کارمندی را کنار گذاشته و به جای آن شرایطی را ایجاد کند که هر کارمندی به نوعی مدیر باشد. شرکت چندملیتی کالاهای مصرفی یونیلور مفهوم «کار سریع» را همگانی کرده که براساس آن هر کارمندی این امکان را دارد که هر زمان، هر جا و با هر ابزاری کار کند و فقط کار نهایی خود را ارائه دهد. شرکت سان هیدرولیک فقط یک نقش مدیریتی تعریف کرده و کل شرکت فقط یک «مدیر کارخانه» دارد. شرکت ING Direct مدیر عاملی دارد که دائما کارمندان را به داشتن بحث های آزاد و مطرح کردن مسایلی که در محیط کار از آن ناراضی هستند تشویق می کند. لیست اینگونه شرکت ها ادامه دارد، اما همه آنها یک ویژگی مشترک دارند: اینکه عرف و روتین را به چالش می کشند. از این مفهوم استفاده کنید تا ببینید شما در شرکت و کسب و کار تان چگونه می توانید شرایط متفاوتی ایجاد کنید و روتین ها را به چالش بکشید.




طبقه بندی: ٍE-BUSINESS، 
برچسب ها: e-business،  
[ شنبه 14 شهریور 1394 ] [ 08:01 ب.ظ ] [ هانیه غفرانی ]
.: Weblog Themes By Ebusinesscenter :.

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :