تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی،کسب و کار اینترنتی،سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی مجازی اینترنتی-هانیه غفرانی - مطالب آبان 1394
منوی اصلی
آموزش کسب و کار الکترونیکی،کسب و کار اینترنتی،سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی مجازی اینترنتی-هانیه غفرانی
آموزش کسب و کار الکترونیکی,تجارت الکترونیکی،E-BUSINESS، بهینه سازی سایت،سئو
  • هانیه غفرانی پنجشنبه 28 آبان 1394 05:29 ب.ظ نظرات ()

    حراج بامیلو

    حراج استثنایی بلک‌فرایدی -Black Friday – شش آذر برابر با ۲۷ نوامبر هم‌زمان با سایر کشورهای جهان برای نخستین بار توسط بامیلو در ایران برگزار می‌شود.

    بلک‌فرایدی، مهمترین اتفاق در حوزه خرده‌فروشی جهان است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه، آلمان، انگلستان، هند، چین، مکزیک و … برگزار می‌شود و بامیلو به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران قصد دارد این حراج استثنایی با تخفیف‌های ویژه را در ایران اجرا کند. این حراج به مدت دو روز از نخستین ساعات روز۶ آذر آغاز می‌شود و تعدادی از محصولات محبوب با تخفیفی استثنایی به فروش می‌رسند.

    بامیلو با استفاده از تجربیات خود در حوزه شناخت رفتار و نیاز مصرف کنندگان ایرانی به واسطه کمپین‌های موفق گذشته، سعی دارد با همکاری بهترین برندهای ایرانی و خارجی همگام با بازارهای جهانی فرصتی استثنایی برای مشتریان خود تدارک ببیند. حراج بلک‌فرایدی در سراسر دنیا فرصتی بی‌نظیر برای خرید است که در دیگر اوقات سال امکان‌پذیر نیست و بامیلو قصد دارد به بهانه این حراج جهانی امکان یک خرید خاص وآسان با قیمت‌های کم نظیر را برای مصرف‌کنندگان ایرانی فراهم کند.

    فروشگاه اینترنتی بامیلو با بیش از ۲۰۰ هزار کالا به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران طی یک سال بیش از ۱۵ میلیون بازدیدکننده داشته است. همراه شدن با اتفاقات جهانی می‌تواند فرصتی استثنایی برای تجارت‌الکترونیک ایران و شکستن رکوردهای قدیمی باشد. در این حراج که از ۶ آذر به مدت دو روز برگزار می‌شود، تعداد محدودی از محصولات محبوب مثل جدیدترین مدل آیفون با نیم میلیون تومان تخفیف و محصولات مختلف دیگری در بخش پوشاک، لوازم خانگی و لوازم بهداشتی و آرایشی با قیمت‌های باورنکردنی ارائه می‌شوند.

    بلک فرایدی در سراسر دنیا روز جمعه برگزار می‌شود، در یک روز غیر تعطیل، ولی بیشتر ادارات و شرکت‌ها به کارمندان خود اجازه می‌دهند در این روز مرخصی بگیرند و خرید کنند. حتی بسیاری از مردم برای خرید از فروشگاه‌هایی که در حراج بلک فرایدی حضور دارند به کشورهای دیگر سفر می‌کنند بلک فرایدی برای مردم علاوه بر خرید مایحتاج ضروری به معنای یک معامله پرسود همراه با رقابتی تنگاتنگ است. ۶ آذر مصرف‌کنندگان ایران برای اولین بار خرید در چنین فضایی را تجربه خواهند کرد.

    آخرین ویرایش: پنجشنبه 28 آبان 1394 05:42 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • هانیه غفرانی چهارشنبه 27 آبان 1394 09:02 ق.ظ نظرات ()

    کسب و کار

    سال 2016 سال ابزارهای پوشیدنی!

    غول‌های دنیای فناوری در جهت گسترش کسب و کار و زمینه‌های فعالیت خود، نیازهای جدیدی را در زندگی کاربران تعریف می‌کنند. طبق همین روند آن‌ها در سال‌های اخیر تب و تاب استفاده از ابزارهای پوشیدنی را در بین کاربران خود به وجود آورده‌اند. بدلیل نوظهور بودن این شاخه از گجت‌ها، ابزارهای پوشیدنی هنوز در ابتدای فرآیند تکامل خود قرار دارند و ابزارهای معرفی شده تا کنون بعضا از لحاظ طراحی و عملکرد، دارای نواقصی بوده‌اند. اما به چند دلیل می‌توان سال ۲۰۱۶ را سال تحول ابزارهای پوشیدنی در نظر گرفت:

    بنیاد XPrize کوالکام

    شاید بهترین راه برای عملی کردن یک ایده، برگزاری یک رقابت در مورد آن باشد؛ و این دقیقا چیزی است که بنیاد XPrize کوالکام در حال انجام آن است. کوالکام، غول تراشه‌ساز دنیا، چند سال پیش بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری را برای ساخت یک Tricorder واقعی در نظر گرفت. Tricorder یک دستگاه قابل حمل تخیلی بود که در مجموعه‌ی علمی تخیلی استار ترک (Star Trek) برای تشخیص بیماری افراد و ثبت داده‌های مربوط به سلامت آن‌ها بدون نیاز به حضور پزشک به کار گرفته می‌شد.

    ملزومات در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های مختلف جهت کسب مجوز ورود به رقابت XPrize بسیار بالا در نظر گرفته شده است: دستگاه باید قادر به ثبت پارامترهای اساسی سلامت افراد شامل فشار خون، آهنگ تنفس، درجه حرارت بدن و تشخیص ۱۵ نوع بیماری مانند ذات الریه، دیابت، هپاتیت A و سل باشد. قرار است کوالکام در سال ۲۰۱۶ برندگان نهایی رقابت Xprize را معرفی کند. مراسم اهدای جوایز این رقابت در تاریخ ۲۷ ژانویه برگزار خواهد شد.

    در حال حاضر ۷ تیم به مرحله‌ی پایانی این رقابت راه یافته‌اند، اما با توجه به روند فعالیت‌های اخیر تیم‌ها، دستگاه تیم Scanadu مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفته و از این تیم به عنوان بخت اول برنده شدن رقابت XPrize یاد می‌شود؛ تیم Scanadu که در مراحل ابتدایی قادر به جذب ۱.۶ میلیون دلار سرمایه برای ساخت دستگاه خود موسوم به Scanadu Scout شده بود.

    آن‌ها در ادامه، توجه سرمایه‌گذاران بیشتری را به سوی محصول خود جلب کردند. این دستگاه بی‌سیم با قرار گرفتن بر روی شقیقه‌ی فرد به مدت ۱ دقیقه، قادر به ثبت داده‌های حیاتی در مورد سلامت وی است. تمامی این داده‌ها در داخل یک اپلیکیشن موبایل ذخیره می شوند. این اپلیکیشن با تحلیل و بررسی داده های ذخیره شده، اطلاعات سودمندی را در مورد سلامت فرد و عادی یا غیرعادی بودن علائم حیاتی او ارائه می‌دهد و در صورت لزوم مراجعه به پزشک را توصیه می‌کند.

    Scanadu به طور کامل عملکرد دستگاه خود را به نمایش گذاشته و در جلب رضایت حامیان خود بسیار موفق عمل کرده است؛ اما این تیم به دنبال رسیدن به هدفی بزرگتر است. آن‌ها در تلاش برای دریافت تائیدیه‌ی FDA هستند. در این صورت می‌توان Scanadu Scout را ابزاری نامید که علاوه بر فراهم کردن راهکاری ساده برای سنجش علائم حیاتی بدن، مورد تائید جامعه‌ی پزشکی نیز هست.

    والتر دی بروئر، بنیان‌گذار تیم Scanadu می‌گوید:

    ما آخرین نسلی خواهیم بود که اطلاعات بسیار کمی در مورد سلامت بدن خود داریم. Scanadu Scout می تواند یکی از ابزارهایی باشد که در تغییر وضعیت کنونی کارساز است.

    نسل دوم اپل واچ

    هر چند که در حال حاضر هیچ گونه خبر رسمی در مورد نسل دوم اپل واچ در دست نیست، اما به نظر منطقی می‌رسد اگر در سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه‌ی نسل دوم ساعت هوشمند اپل باشیم. از نظر تحلیل‌گران، نسل اول اپل واچ آن طور که باید در زمینه‌ی برآورده کردن انتظارات موفق عمل نکرده است. در حقیقت ساعت هوشمند اپل به جای آن که راه‌حلی برای نیازهای دنیای واقعی باشد، بیشتر شبیه پاسخی است که در جستجوی پرسشی مناسب است. از جمله مشکلات دیگری که به اپل واچ نسبت داده می‌شود کند بودن این ساعت هوشمند و وجود محدودیت در عملکرد آن است.

    نباید انتظار ایجاد تحولات عظیم در نسل دوم اپل واچ داشت، اما امیدواریم که اپل با اعمال تغییراتی، موجب سریع‌تر شدن عملکرد این ساعت هوشمند و لذت‌بخش‌تر شدن تجربه‌ی استفاده از آن شود. نسخه‌ی دوم از سیستم‌عامل اپل واچ تغییرات زیادی با خود به همراه داشت؛ در صورتی که اپل همین را در زمینه‌ی بهبود نرم‌افزاری اپل واچ ادامه دهد، احتمالا نسل دوم این ساعت هوشمند بسیار جذاب‌تر از نسل کنونی بوده و تجربه لذت‌بخش‌تری را برای کاربران خود به ارمغان خواهد آورد.

    تلفن همراه خود را در خانه رها کنید

    در حالیکه اکثر افراد تمایلی به جایگزینی تلفن همراه خود با یک ساعت ندارند، اما موارد بسیاری پیش می‌آید که شما تمایلی به حمل تلفن همراه با خود ندارید؛ اما جهت داشتن ارتباط کامل با افراد ناگزیر به استفاده از تلفن همراه خود هستید.
    اینجاست که ابزارهای پوشیدنی مستقل خودنمایی می‌کنند. ساعت هوشمند گیر اس 2 سامسونگ همراه با e-SIM اولین گجت از دسته‌ی ابزارهای پوشیدنی مستقل است. این ساعت جزئی از موج جدید ساعت‌های هوشمند مستقلی است که در سال ۲۰۱۶ از راه خواهند رسید.

    به کمک e-SIM شما قادر به برقراری تماس و استفاده از دیتا بدون نیاز به اتصال ساعت هوشمند خود به تلفن همراه هستید. علاوه بر این، یک ساعت هوشمند کاملا مستقل به صورت بالقوه قادر به ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بسیار بهتری است؛ چرا که شما دیگر مجبور به تحمل نرخ‌های نوسازی (Refresh Times) طولانی نیستید. از لحاظ تئوری ساعت‌های هوشمند قادر به انجام این فرآیند در پس‌زمینه هستند.

    دستبدهای سلامت بسیار ارزان‌قیمت به همراه قابلیت ثبت داده‌های سودمندتر

    عرضه ی دستبندهای هوشمند ارزان قیمت پدیده نوظهوری نیست. دستبند Mi Band شیائومی یکی از مواردی است که در آسیا و اروپا بسیار موفق ظاهر شده است؛ دستبندی که تعداد قدم‌ها و میزان کالری دریافتی بدن شما را می‌سنجد و اطلاعاتی را در مورد خواب شما ارائه می‌دهد. با این حال عملکرد Mi Band در حال حاضر دارای محدودیت‌های زیادی است.

    اما به نظر می‌رسد که شیائومی در حال برنامه‌ریزی برای تغییر شرایط است. طبق اطلاعات لو رفته، این شرکت در حال آماده‌سازی دستبند سلامت جدید خود موسوم به Mi Band 1s است. در این دستبند با هدف ثبت داده‌های مفیدتر، یک حسگر ضربان قلب نیز اضافه شده است. با توجه به برچسب قیمت ۲۰ دلاری دستبند هوشمند جدید شیائومی، می‌توان انتظار فروش میلیونی آن را داشت. این دستبند برای افرادی که توان خرید نمونه‌های مشابه گران قیمتی همچون Fitbits و Jawbones را ندارند، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 27 آبان 1394 05:20 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • هانیه غفرانی جمعه 22 آبان 1394 06:50 ب.ظ نظرات ()

    گوگل سئو بازاریابی کلمات کلیدی

    آیا روزی می رسد که موتور جستجو از بازاریاب ها جلو بزند؟


    آینده ی کاربرد کلمات کلیدی

    اگر سوال شما این باشد که کلمات کلیدی چقدر مهم هستند باید بگویم که جواب دادن به این سوال کار مشکلی ست. کلمات کلیدی مانند گذشته مهم نیستند ولی هنوز هم استفاده از آن ها ضروری است. بر مبنای تمام تغییراتی که در موتور جستجوی گوگل پدید آمد می توانیم با اطمینان بگوییم که اهمیت کلمات کلیدی با گذشت زمان کمتر و کمتر خواهد شد.

    گوگل روش های مختلفی را آزمایش کرده و استفاده از کلمات کلیدی را مفید دانسته. با این حال ترفند استفاده از کلمات کلیدی توسط همه ی بازاریاب های استفاده می شود. با این اوصاف وضعیت سئو در مجموع چگونه خواهد بود؟

    آینده‌ سئو

    گوگل طرفدار پرو پا قرص سئو است و همه ی ما از این موضوع مطلع هستیم. هربار که نسخه ی جدیدی از موتور جستجوی گوگل منتشر می‌شود، در سئو هم تغییرات مثبتی پدید می‌آید. در این حالت آیا بازاریاب‌ها می‌توانند آینده و تغییرات پیش روی سئو را پیش بینی کنند؟ بله، بیشتر آن‌ها می‌توانند.

    با افزایش پیچیدگی جستجوی سینماتیک (جستجویی که بر اساس مفاهیم محتوا و معنی عباراتی که در کادر جستجو نوشته می‌شوند انجام می‌شود) و استفاده‌ بیشتر از تلفن همراه، گوگل به دنبال راهی ست که رعایت قواعد سئو را از حالت اجباری خارج کند و استفاده از آن را به یک گزینه اختیاری تبدیل کند. در این شرایط مفاهیم کلی عبارت نوشته شده در داخل کادر جستجو خیلی مهم‌تر از کلمات به کار برده شده است.

    همین تغییرات می‌تواند در بازاریابی موفق تأثیرگذار باشد بطوریکه موفقیت شما به این موارد وابسته می‌شود:

    محتوای با کیفیت

    جذابیت متن

    مطالب مفید

    در نتیجه این موارد اهمیت سابق خود را از دست می‌دهند:

    تازگی مطلب

    اضافه کردن لینک

    رعایت نکات سئو

    حتی می‌توانیم بگوییم که این تغییرات مانند برداشتن یک‌قدم به‌سوی گذشته هستند یعنی زمانی که بازاریابی به شیوه‌ چاپی انجام می‌شد. این شیوه بهترین مدل از بازاریابی برای آینده و موفق‌ترین مدل تبلیغات درگذشته بوده. به همین دلیل پتانسیل کافی وجود دارد تا این روش بتواند هوشمندانه‌ترین و جذاب‌ترین شیوه‌ بازاریابی محسوب شود.

    هر چیزی که قابلیت تغییر دارد به بهترین حالت تبدیل می‌شود به همین دلیل به کار بردن ترفندهای خاص برای زیر پا گذاشتن قواعد، سخت‌تر خواهد شد.

    آینده‌ جستجو

    درصورتی‌که تمام موارد بالا عملی شوند فرآیند جستجو به چه شکلی خواهد بود؟ آیا شبیه به شروع زندگی روی سیاره های دیگر خواهد بود؟

    جواب این سؤال از چیزی که فکر می‌کنید ساده‌تر است. تمامی شواهد بر این اساس استوار هستند که آینده‌ جستجو بر اساس خواسته‌ مشتری شکل می‌گیرد و مقاصد بازاریاب‌ها هیچ تأثیری در آن ندارند.

    به‌بیان‌دیگر آینده‌ جستجو به حالت ایده آل در می‌آید. مشتری حرف اول و آخر را می‌زند و در قسمت نتیجه‌ جستجو چیزی جز محصولات و خدمات عالی نمایش داده نمی‌شود. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات پیش رو این است که جستجوی ایده آل به موارد زیر مرتبط خواهد بود:

    شرایط مکانی واقعی شما تعیین می‌کند که چه مطالبی به شما نمایش داده شود

    البته همین حالا هم از شرایط مکانی استفاده‌ زیادی می‌شود ولی قرار است که در آینده نقش پررنگ‌تری ایفا کند. می‌توانید با استفاده از تلفن همراه عبارت بهترین آرایشگاه را جستجو کنید و با توجه به موقعیت مکانی که دارید هر بار شاهد نتایج متفاوتی باشید.

    موقعیت مکانی بقیه روی نتایج جستجوی شما تأثیرگذار هستند

    این مورد با مورد بالا کاملاً متفاوت است. به‌عنوان‌مثال تصور کنید که در نیویورک زندگی می‌کنید و یکی از وکلای سرشناس در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. درصورتی‌که این وکیل به نیویورک سفر کند و شما عبارت وکیل قابل اعتماد را جستجو کنید مطمئناً نام آن وکیل به شما نشان داده می‌شود

    آینده‌ بازاریابی

    اگر آینده‌ جستجو می‌تواند ایده آل باشد و اگر جستجوی ایده آل به مشتری‌ها توجه بیشتری نشان دهد، بازاریابی برای صاحبان کسب و کارها به چه شکلی خواهد بود؟ آیا شرایط کار برای بازاریاب‌ها کاملاً از بین می‌رود؟ جواب منفی است.

    حتی اگر قادر نباشیم از جستجو به نفع خودمان استفاده کنیم هنوز هم فضای زیادی برای خلق محتوای جذاب در اختیار داریم. به طوری که در نهایت هیچ وب‌سایت دیگری نتواند در این رقابت پیروز شود.

    تکنیک های بازاریابی از طریق محتوا با پیشرفت تکنولوژی و سئو دستخوش تغییر خواهند شد ولی تا زمانی که محصول و خدماتی برای فروش وجود دارد می‌توانیم مطمئن باشیم که این تکنیک ها از میان برداشته نمی‌شوند.

    با وجود شرکت‌های بزرگی که مدیریت دنیای دیجیتال را بر عهده دارند بازاریابی و تبلیغات ماندگار خواهند بود.

    شاید کاربر دقیقاً نداند به دنبال چه چیزی است ولی موتور جستجو به‌خوبی می‌داند

    تصور کنید که بعد از کنسل کردن یک پرواز قصد دارید به خانه برگردید و به دنبال ارزان‌ترین راه می‌گردید. شما می‌توانید جمله‌ چگونه برگردم؟ را وارد کنید و در بخش نتیجه‌ جستجو ارزان‌ترین بلیط ممکن از جایی که ایستاده‌اید به محل احتمالی مقصد شمارا نمایش می‌دهد. آینده‌ موتور جستجو از موارد گفته شده تأثیرگذارتر است.

    آخرین ویرایش: سه شنبه 26 آبان 1394 08:00 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • هانیه غفرانی شنبه 16 آبان 1394 10:08 ب.ظ نظرات ()
    کسب درآمد اینترنتی آنلاین
    آخرین ویرایش: شنبه 16 آبان 1394 10:19 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • هانیه غفرانی چهارشنبه 13 آبان 1394 06:53 ب.ظ نظرات ()

    آموزش کسب و کار الکترونیکی:

    اسرار پولدار شدن در کسب و کار

    پولدار شوید !

     هیچ کسب و کار سالمی نمی تواند بدون بررسی و پیگری مداوم روند هزینه-درآمد و بررسی علل آن به موفقیت برسد و آنرا حفظ کند.بررسی هزینه ها و درآمد ها باید به صورت سیستمی و منظم در فواصل زمانی مشخص انجام گیرد باید بدانید چه کسی به شما پول می دهد و شما به چه کسی پول می دهید! مدارک مالی خود را به صورت منظم بایگانی کنید.مدارک مالی و ثبت دقیق همه درآمد ها و هزینه بسیار مهم است. 

    این یک اصل مهم است که توجه نکردن به آن سازمان یا کسب و کار شما را به راحتی با بحران روبرو می کند. برای این منظور نیازی به یک سیستم کامپیوتری گرانقیمت ندارید هر چند به کمک نرم افزار و کامپیوتر می توانید این کار را سریعتر و راحت تر انجام دهید، اما اگر چنین امکاناتی ندارید یک قلم و کاغذ و یک ماشین حساب هم به راحتی کار شما را راه می اندزد. آن چیزی که در این میان مهم است بررسی و پیگری اطلاعات اساسی مالی به روشی سیستماتیک و منظم می باشد.

    بدون این اطلاعات حیاتی سازمان شما هیچگاه نمی تواند به رشد واقعی دست پیدا کند و مشکلات نقدینگی همیشه دست و پای شما را خواهد بست.

    کاری کنید که مشتریان پول بدهند!

    بهترین راه برای اینکه مشتریان را وادار کنید تا به شما پول بدهند این است که هر بهانه ای را که ممکن است برای نپرداختن پول داشته باشند از بین ببرید. کسب و کار شما بر اساس اعتبارتان، نزد مشتریان پا برجاست حال هر چه روی این اعتبار و اعتماد سرمایه گذاری کنید به افزایش سود و جریان یافتن نقدینگی به سمت کسب و کار خود کمک کرده اید.

    برای این منظور سیاست ها و قواعدی تعریف کنید که همه در جهت اعتماد سازی و رفع مشکل مشتری باشد. بسیار مهم است که در کمترین زمان ممکن بعد از پرداخت پول رسید یا فاکتور فروش را در اختیار او قرار دهید. به خصوص اگر فروش از راه دور یا فروش اینترنتی دارید و قرار است کالا به دست او برسد، فاکتور را همراه با کالا برای خریدار بفرستید. در چنین مواردی یک تماس تلفنی بلافاصله پس از پرداخت پول حس خوبی در مشتری شما ایجاد خواهد کرد.

    کسب و کار

    برای اینکه مشتری خود را حفظ کنید باید از مشکلات او و نارضایتی های احتمالی اش آگاه شوید تا در کمترین فرصت ممکن نسبت به رفع مشکل کالا یا خدمات اقدام نمایید. این امر ممکن نخواهد بود مگر اینکه ارتباط نزدیکی با آنها برقرار کنید و همه کانال های ارتباطی را در دسترس آنها قرار دهید.

    از تماس گرفتن با مشتری نهراسید.

    در ارتباط با مشتری رعایت ادب بسیار مهم است رفتار ها نباید زننده یا توهین آمیز باشند به پرسنل خود باید آموزش دهید که با صبر و متانت با پرسنل برخورد داشته باشند آنها باید بدانند که  زندگی آنها از پول مشتریان می گذرد و با رفتار نا مناسب در حقیقت موقعیت شغلی خود و دیگران را به خطر انداخته اند. و اما به عنوان صاحب یک کسب و کار همیشه باید یک روال مناسب و پایدار را پیش بگیرید و توجه شما باید بر ایجاد ارتباط قوی با مشتری متمرکز شود. اگر مشتری خواسته ای برحق دارد بدون تردید باید هر کاری را که می توانید انجام دهید تا مشکل را برطرف کنید.

    برخی سعی می کنند مانع از تماس تلفنی مشتریان شوند به خصوص در کسب و کار های آنلاین این مشکل بیشتر دیده می شود این اشتباهی بزرگ است چون هیچ چیز مانند یک مذاکره دوطرفه نمی تواند مشکل را حل کند. شماره تلفنی که در اختیار آنها قرار داده اید برای به رخ کشیدن تعداد خط های شما نیست بلکه یکی از راه هایی است که مشتری به کمک آن می تواند با شما ارتباط برقرار کند. باید اجازه دهید مشتری خود کانال ارتباطی اش را انتخاب کند نه اینکه روش تماس خود را به آنها دیکته کنید.

    بودجه و باز هم بودجه!

    بعد از من این جمله را بارها تکرار کنید و خوب به خاطر بسپارید. «بودجه دوست ماست». این شوخی نیست بودجه مسیر و نقشه شما را تعیین می کند. به شما کمک می کند بر آنچه که می خواهید بدست آورید تمرکز کنید. به عنوان مثال، می توانید از بودجه خود استفاده کنید تا به اهداف فروش خود دست پیدا کنید، بودجه به شما می گوید چقدر می توانید برای تبلیغات هزینه کنید، بودجه تعیین می کند که چقدر مواد اولیه می توانید خریداری کنید و آیا می توانید از عهده خرید آن برآیید؟

    کسب و کاری که بودجه ریزی دارد و برای هر کاری بودجه و هزینه ای مشخص کرده است، در مقایسه با کسب و کاری که بودجه ریزی ندارد مانند رانندگی در یک روز روشن در برابر رانندگی در مه و بدون چراغ است!

    مشتری کنونی دو برابر مشتری آینده ارزش دارد

    من هنوز اولین مشتری های خودم را دارم. یکی از آنها در طول دوران کاری که با هم کار کرده ایم، چیزی در حدود ده ها هزار دلار به ما پرداخت کرده است. اما ارزش او خیلی بیشتر از این هاست چون او افراد بسیاری را معرفی کرده است که به من مراجعه نموده اند. می توانید مشتریان جدیدی پیدا کنید، اما مشتریان ارزشمندی را که اکنون با شما کار می کنند را فراموش نکنید. سعی کنید خدمات و پیشنهاد های مناسبی در اختیار آنها قرار دهید.

    کاری کنید که آنها کالای یا خدمات بیشتری از شما خریداری کنند با مراقبت از مشتریان فعلی با تعداد کمتر مشتری موفق خواهید بود.مشتریان وفادار مانند پولی هستند که هم اکنون در بانک قرار دارند، کار کردن با آنها ساده تر است، و خوشحال کردن آنها کم هزینه تر از یافتن مشتریان جدید است.

    قوی ترین عدد در در کسب و کار

    اگر فقط یک عدد در کسب و کار شما وجود داشته باشد آن عدد باید نقطه سر به سری باشد. یعنی نقطه ای که در آمد و هزینه ها شما با هم برابر می شوند. اگر درآمد شما بیشتر از این باشد سود کرده اید و اگر هزینه های شما بیشتر از در آمد های شما باشد ضرر کرده اید.

    چرا این عدد اینقدر بحرانی است؟ قبل از همه برای اینکه نقطه سر به سری را پیدا کنید لازم است همه هزینه های خود را دقیقا بدانید. برای تولید و توزیع یک محصول چقدر هزینه می شود؟ این شامل دستمزد خود شما هم می شود. اگر کسب و کار شما نتواند از شما پشتیبانی کند سود ده نیست. و زمانی که توانستید از عهده همه این هزینه ها برآیید و درآمد شما به نقطه ای رسید که همه آنها را پوشش داد، در حقیقت به نقطه شروع رسیده اید. برای اینکه فروش و درآمد خود را به نقطه ای برسانیم که از هزینه ها بیشتر شود چه باید کرد؟ به چه تعداد از مشتریان نیاز هست؟ چه مقدار محصول باید فروش رود؟ اگر این مقدار فروش قابل دسترسی نبود چگونه می توان از هزینه ها کاست؟کل کسب و کار یا سازمان شما حول این نقطه می چرخد.

    می توانید نقطه سر به سری را به عنوان ابزاری برای تصمیم گیری در زمینه بازاریابی، سیاست گذاری، طرح های توسعه ای، استخدام نیروی کار جدید و… مورد استفاده قرار دهید.

    چرا پرداخت مالیات سبب خوشحالی است؟

    بیشتر کسب و کار های کوچک یک اشتباه مشترک بزرگ دارند آنها کاری می کنند که در آخر سال سود کمتری داشته باشند تا مالیات کمتری پرداخت کنند! به همین دلیل است که در تمام دنیا صاحبان مشاغل کوچک نمی توانند رشد مناسبی داشته باشند و همیشه از عدم سود دهی کافی رنج می برند.ایا می خواهید درآمد خود را کاهش دهید؟ فقط به این دلیل که پول دادن و هزینه کردن خوشایند نیست، نباید مانع سود دهی و پیشرفت کسب و کار خود شوید. باید به خود بقبولانید که مالیات را پرداخت کنید این بخشی از هزینه های شماست.

    پس اجازه ندهید این حس ناخوشایند مانع پیشرفت کسب و کار شما شود. نمی گویم نوشتن چک برای اداره مالیات برای من کار لذت بخشی است اما وقتی مالیات پرداخت می کنم بدین معناست که موفق شده ام و به سطحی از درآمد رسیده ام که می توانم مالیات پرداخت کنم. به خاطر داشته باشید بیشتر از آنچه که به عنوان مالیات پرداخت کرده اید در جیب خودتان است.

    هوای آنها را که چک می کشند داشته باشید!

    آنها که چک می کشند دوست شما هستند. سالها پیش من در شرکتی کار می کردم که بخش مالی و حسابداری زیر نظر من بود با شرکت ها و افراد مختلفی کار می کردیم برخی از آنها تامین کننده مواد اولیه بودند و به گونه ای ما مشتری تک تک آنها بودیم در این میان برخورد های متفاوتی را تجربه کردم هر روز با تلفن هایی روبرو می شدم که سبب رنجش من می شد یکی عصبانی بود، دیگری با گستاخی صحبت می کرد و آن یکی هم فکر می کرد باید کار او را قبل از همه انجام دهم. از طرف دیگر تامین کنندگانی هم بودند که با ادب و متانت صحبت می کردند آنها مانند یک انسان با من برخورد می کردند و رفتار دوستانه ای داشتند و در یک کلام رابطه ای دوستانه برقرار می کردند. و شما فکر می کنید من برای چه کسانی چک می کشیدم و سعی می کردم با چه کسانی کار کنم؟

    پاسخ مشخص است آنها که با احترام با من برخورد می کردند. آیا این کار عادلانه است؟ البته که نه اما این طبیعت بشر است.بنابراین سعی کنید با آنها که قرار است کار کنید قبل از هر چیزی رابطه ای انسانی برقرار کنید.

    از ارتباط برقرار کردن نهراسید. تعداد زیادی انسان های جالب خواهید یافت و بهتر از آن این است که جریان پول به سمت شما تغییر جهت خواهد داد.


    نوشته: کارولین جردن

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 13 آبان 1394 09:27 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 2 1 2